PERJALANAN HiJAAQ

Assalamu'alaikum wbt....

Kali ini saya ingin koongsikan bersama anda semua, perjalanan HiJAAQ.  Asasnya saya sangat berterima kasih kepada suami tersayang serta anak-anak yang banyak memberi ruang dan mempermudahkan hasilan HiJAAQ ini untuk bertemu pengguna HiJAAQ.

     Sebaik sahaja suami, Gafor Bin Hajeebah mengetahui saya menyertai Pertandingan Inovasi peringkat antarabangsa, dialah orang yang paling sibuk.  Dia sibuk mencari alat-alatan untuk saya mempersembahkan bahan dalam pertandingan tersebut.  Pengalaman ini diperoleh sewaktu saya menyertai Pertandingan yang sama di peringkat kabangsaan pada 2012.  Maka suami sudah mengetahui keperluan bahan-bahan asas.  Selebihnya saya yang menyediakan bahannya.

     Kali ini saya  bertolak ke Johor Bahru iaitu Universiti Teknologi Malaysia (UTM) sendirian. Tidak seperti sebelumnya suami dan anak-anak ikut serta.  Suami mendoakan perjalanan saya.  Bimbang juga melepaskan saya sendirian namun kerana perjalanan kali ini saya akan berada selamat 3 hari, maka terpaksalah juga saya nbergerak sendiri kerana anak-anak ke sekolah.  Suamilah yang menguruskan semuanya.  Terima kasih sayang!

     Sebaik tiba di UTM kami mendengar taklimat dan diberikan penginapan serta gerai.  Saya  mendapat gerai no 44 bagi pertandingan kali ini.  Agak sesuai kerana ia berada di sebelah kanan dewan di sebelah belakang.  Ini bermakna, jika seseorang memasuki dewan menolah ke kanan, akan terlihat dengan jelas 'gerai' pameran saya.

    Hari itu juga saya terus mempersiapakan tempat untuk pertandingan dan pameran umum.  Agak berpuas hati berbanding kali pertama menyertainya.  Sungguh, ada juga sahabat guru yang langsung tidak punya pengalaman lantas tidak punya sebarang persediaan.

     Saya agak berpuas hati kerana sebelum ke UTM, suami sudah membantu saya agar dapat mencari pencetak yang boleh menyediakan bahan seperti yang saya inginkan.  Walau akhirnya tidak 100% seperti kemahuan saya, namun Allah mempermudahkan juga urusan menyediakan bahan seperti impian saya.

     Banyak lagi yang ingin saya kongsikan.  Mungkin di lain masa.  Insya Allah.  Apa yang penting saya sangat gembira.  Semalam penerbit Aras Mega sudah menyatakan bahawa bahan saya HiJAAQ sudah bersedia untuk bertemu pengguna.  See u soon!  Adios.......

Comments

  1. layari http://www.arasmega.com/hijaaq/ untuk mengetahui tentang hijaaq

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Salam ramadhan..blog ni dah lama tak update ya

    ReplyDelete
  4. Sebuah kisah perjalanan yang melelahkan serta mengharukan..

    ReplyDelete
  5. Usually, I never comment on blogs but your article is so convincing that I never stop myself to say something about it. You’re doing a great job Man. Best article I have ever read

    Keep it up!

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Kunjungi Juga Blog Aku Ya Di:
    www.iyablog.com

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. http://discover2001.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment